Tuesday 15 October 2013

Ukhuwah Yang Terjalin

Assalamualaikum wbt..
   Alhamdulillahi Robbil Alamin..lepas balik dari jihad di stadium bangi and shah alam..ana telah menemui beberapa orang sahabat atas jalinan ukhuwah kami bertaaruf..atas nama Allah kami berhubung..dan sampai sekrang kami sperti memerlukan antara satu lain..ukhuwah atas nama Allah itu amat indah..mereka seperti keluargaku..kakak-kakakku..adik-adikku..
  kami gelak bersama..berkongsi ilmu Allah bersama-sama..semuanya bersama..Alhamdulillah..ada yang dari kelantan..dari perak dan sebagainya..dan kata dari pelosok malaysia..ana sayang sangat pada mereka..mereka tempat ana meluahkan rasa sakit hati..marah..sedih..mnangis..happy dan sebagainya..mreka mmberi semngat tatkala semngat prjuangan ana jatuh tersungkur..
  Mereka memahami apa yang ada dalam isi hati ku..tapi tak semua masalah harus kita kongsikan pada sahabat,,ada masalah yg mngharuskan kita menanggung sndri..Allah..teringat kenangan disaat kami berjihad di stadium Shah Alam,stadium Bangi..kat Mall bersama-sama..ALLAHU..hanya Allah yang tahu perasaan rindu ku pada mereka..
  tak mampu rasa nya diri ini untuk mnyebut nama mereka..takut terlepas pandang ada yg tertinggal..tapi ana sayang semua yang pernah berjihad bersama-sama dengan ana..uhibbukum fillah abadan abada..
walaupon ilmu agama dorang ada yang tanggi tapi mreka tidak memikirkan semua itu..mereka berkawan berlandaskan islam..
  kami terkadang melengkap kami diri antara satu sama lain..mempelajari ilmu agama..sirah..hukum..smua bersama-sama..mereka ibarat segala bg ana selepas Allah..Nabi..dan Keluarga..mereka ialah saudara ku..saudara sislam ku..saudara satu perjuangan..

No comments:

Post a Comment