Monday 14 October 2013

Manusia Mempunyai Zaman Silam

Assalamualaikum wbt..
  setiap manusia mempunyai zaman silam mahupon si niqabis atau pun si tudung labuh..Allah sentiasa berlaku baik dan adil pada kita iaitu memberi masa pada kita agar bertaubat pada Nya..Memohon ampun pada Nya..kita j tak tahu yang slama ni Allah merindui tangisan hambaNya...merindukan hambaNya agar berdoa..
  Manusia yang mengalami ujian dari Allah bermakna Allah merindukan nya..berkata Allah kpada Malaikat(lupa nama):"pergilah engkau kepada hambaku dengan membri ujian kepadanya,Sesungguhnya Aku merindukan tangisan mereka"..
  Maka dari setiap ujian yang Allah bagi pada kita..jangan pernah kita mengeluh dan berkata "Allah tidak lagi menyayangiku"..pada hal..kerana ujian lah Allah merindui kita..Allah ingin kita brsamaNya setiap waktu,stiap jam,setiap minit,setiap saat..
  Tanpa rasa jemu...Allah sentiasa bersama kita..dekat dngan kita..tapi manusia terkadang lalai dengan kemewahan duniawi..sebab itu la..memperlajari ilmu dunia itu harus,dan mempelajari ilmu Akhirat itu wajib..Allahu Robbi..
  Allah menguji kita dengan plbagai cara Ny tersendiri tanpa kita sedar..Maka dari itu antum-antum semua harus lah bertaubat stiap masa..tnpa jemu..memang mencari pahala itu susah..dan mencari dosa itu senang..
tapi harus kita ingat kata ini dalam kota pemikiran kita..

    JANGAN FIKIR PAHITNYA MENCARI PAHALA..FIKIR SENANGNYA DI SYURGA...
     *fahami ayat ini dengan sebaiknya*
                                                            IKHLAS DARI SYAMSIYAH <3

No comments:

Post a Comment