Friday 8 August 2014

Kesakitan yg Aku Alami..

Assalamualaikum..

 Haari ini saya ada cerita..

  beberapa hari lepas saya dimasukkan ke hospital.. Kata doktor itu hanya stress..tapi macam tak dapat percaya sebab hidung always bleeding (cehhh bajet enggeris xP).. Tapi husnuzon je mungkn betul sebab dia kan doktor..tak kan nak tipu...

 Sebelum tdur saya ada memikirkan seseorang kerana rindu mungkn..tapi bukan hanya dia yg saya pkir kan..macam macam lagy saya pikir.. then tidur pun dalam keadaan brpikir mcam macam..Tengah malam waktu tidur tu hari yg sama.. saya tidak dapat bernafas dngan lancar.. terasa seperti diriku sudah diambang maut.. waktu tu hanya Allah yg tahu sakitnya macam mana.. dalam beberapa minit hampir jgak 1 jam lmanya (mngkin) saya tak sedarkan diri..

 Saya sedar kembali selepas 1 jam..saya perhatikan abah dan ummi saya berada di sisi.. Tangisan ummi yg menjadikan mata ummi merah membuatkan aku tertanya tanya kenapa.. ummi ku berkata
 "Alhamdulillah Tuhan bg adk peluang kedua untuk melihat dunia.."

 Aku seperti dpat meneka keadaan ku sebelum ini.. doktor suruh aku brehat dalam beberapa hari lagi. dengan kebosanan di hospital. aku mula buka henfon ku. aku dpati banyak msg dri kawan kawan usrah yg risau akan diriku.. masa tu aku berfikir..

' kalau hnya aku masuk hospital dan sakit kawan kawaan usrah ku telah risau..bagaimana pula dengan kematian ku nanti..' hati ku brkata kata.. tanpa ku sedar air mata telah mengalir ke pipi..

 keesokkan harinya ku mendapat panggilan telefon juga dari sahabat usrah ku dri Mobbers Sister dan Bunga Syurga juga TUAM.. ada dalam 17 panggilan aku terima menanyakan khabar ku..Alhamdulillah aku gembira ada org dismpingku tatkala ku dtimpa masalah atau musibah..

Moral of status..
1) ingat la mati.. sakaratul maut itu sakit..tidak berbanding kesakitan yg ku rasa.. lebih sakit sakaratul maut dri biasa yg ku alami ini..

2) Ukhuwah itu manis..lebih manis dari gula gula.. mereka lah yg berada di sisi kita saat suka dan duka..

No comments:

Post a Comment